Increment de professionals de l’àmbit social a les escoles catalanes el curs vinent
El curs escolar 2022-23, s’incorporaran 85 educadors/es socials i 340 integradors/es socials (TIS) a les escoles catalanes, a través d’un nou programa temporal per mitigar els efectes de la complexitat socio-econòmica i cultural en els resultats de l’acció educativa.
En el cas dels educadors i educadores socials, la mesura suposa la continuïtat de les 75 places ja existents el curs escolar anterior i la incorporació de 10 professionals més. El curs 2020/21 va ser el primer en què, oficialment, s’incorporava aquesta figura professional a centres educatius de titularitat pública a Catalunya, declarats d’alta complexitat.
La mesura ha estat possible després que el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i els sindicats del Comitè intercentres arribessin a un acord el passat 15 de juliol.
Per la seva banda, el Col·lectiu d’Educació Social i Escola, del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, demana des de fa temps la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic.
El Col·lectiu continua treballant per tal que la incorporació d’aquesta figura professional als centres educatius deixi d’estar restringida a l’alta complexitat i passi a tenir una presència estable i estructural a tots els centres.